Bartosz Gradowski
Redakcja fiatforum.com.pl
Czy chcesz holować ciężką przyczepę za pomocą swojego pickupa? Jeśli planujesz to zrobić, będziesz potrzebował zaczepu 5 koła. W istocie, zaczepy 5 koła oferują lepszą stabilność w porównaniu do zaczepów kulowych podczas holowania większych i cięższych ładunków. Przy bliższym przyjrzeniu się, można zauważyć, że zaczep przyczepy rozciąga się nad łóżkiem pick-upa lub tylnym zderzakiem - nic dziwnego, jest bardziej bezpieczny. W tym artykule, mamy zamiar omówić niektóre z najlepszych 5 koło hitches na rynku.
Typ: Fixed GTW Rating: 20,000 lbs VTW Rating: 5,000 Pivot Head System: 4-kierunkowa blokada szczęk: Podwójny styl montażu: Pod łóżkiem pickupa Rozmiar łóżka: 6 stóp lub dłuższy
Zalety
Wady
Dobra, co my tu mamy? Jedną z rzeczy, która wyróżnia ten produkt jest 4-kierunkowy system obrotu. Innymi słowy, głowica haka może być obracana z boku na bok, do przodu i do tyłu. Nie zapominajmy o ładowności 20 000 funtów, która jest więcej niż wystarczająca do holowania ładunku o wadze pełnoletniego słonia afrykańskiego.
Jest jeszcze lepiej: możesz go zainstalować w ciągu dziesięciu minut lub mniej. W rzeczywistości, jest on wyposażony w poliuretanowe tuleje, aby zapewnić Ci ciche doświadczenie holowania. Ponadto, materiał jest wytrzymały, a podwójne szczęki są grube, aby zapobiec niechlujnym startom. Czy wspomniałem, że nie jest wyposażony w szynę montażową, co oznacza, że możesz używać swojej ciężarówki do innych czynności poza holowaniem?
Jak się okazuje, ta jednostka jest tak ciężka jak Hulk i prawdopodobnie będziesz potrzebował kogoś innego, aby pomóc Ci go podnieść. Jest to również drogie, ale to jest oczekiwane, biorąc pod uwagę jakość premium. Jeśli rozmiar łóżka Twojego pickupa wynosi 6 stóp lub więcej, zdecyduj się na niego.
Jego niska cena może zaoszczędzić Ci tysiąc dolarów.
Typ: Przesuwne GTW Rating: 16,000 lbs VTW Rating: 4,000 lbs Pivot Head System: 2-drożny Szczęka blokująca: Podwójny styl montażu: Nad łóżkiem pickupa Rozmiar łóżka: 6 stóp lub dłuższy
Zalety
Wady
Nie lekceważ go ze względu na niską cenę w porównaniu z innymi produktami. Jego dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi 16 000 funtów, a masa ładunku pionowego 5 000 funtów. Co jeszcze? Jest trwały, łatwy w montażu i może współpracować z każdą uniwersalną szyną.
Dzięki 10-stopniowemu ruchowi bocznemu na podwójnej głowicy obrotowej, holowanie odbywa się bez wysiłku, zwłaszcza na nierównych powierzchniach i w trudnym terenie. Mówiąc o bezpieczeństwie, jest blokada, która aktywuje się automatycznie, gdy wszystko jest ustawione. Ponadto, jest cichy, bez wibracji i odgłosów stukania.
Niestety, wsporniki i szyny podstawy są sprzedawane oddzielnie, co podnosi koszty dla tych, którzy nie mają ciężarówki z istniejącymi szynami. Niezależnie od tego, jest to solidny 5. koło hak, ale upewnij się, aby sprawdzić, czy otrzymałeś go bez żadnych uszkodzeń, aby uniknąć wszelkich niedogodności.
Może przechylać się o 360 stopni w dowolnym kierunku.
Typ: Sliding GTW Rating: 24,000 lbs VTW Rating: 6,000 lbs Pivot System: 4-drożny Szczęka blokująca: Podwójny Styl montażu: Nad łóżkiem pickupa Rozmiar łóżka: 6 stóp lub dłuższy
Zalety
Wady
Zaczep CURT 16245 Q24 jest prawdopodobnie najlepszym z najlepszych, jeśli chodzi o przewożenie najcięższych ładunków dzięki dopuszczalnej masie przyczepy 24 000 funtów. Cóż, nie jest to konkurencja, ale większość dostępnych zaczepów 5-tego koła nawet nie zbliża się do ciężaru ciągniętego przez tego złego chłopca. Poza tym, głowica zaczepu może przechylać się o 360 stopni w dowolnym kierunku. Jakie to fajne?
W dół do najdrobniejszych szczegółów, posiada podwójną konstrukcję szczęk, aby uniknąć chucking i utrzymanie hałasu w dół. Ponadto, samonastawna głowica koła została zaprojektowana tak, aby ułatwić cofanie przyczepy z niewielką możliwością popełnienia błędu. Podobnie, uchwyt włącza się automatycznie, aby ułatwić manewr sprzęgania.
Jedno jest pewne, będziesz musiał sięgnąć głębiej do kieszeni, jeśli chcesz dostać ten kawałek. Gdy pakiet jest wysyłany, to będzie cięższy niż typowy 5 koło hitch. Ale można go winić? Wszystko o nim jest ekstra i nie ma nawet 10-letnią gwarancję.
To może holować 24.000 funtów jeszcze waży tylko 35 funtów.
Typ: Fixed Gooseneck GTW Rating: 24,000 lbs VTW Rating: 4,500 lbs Pivot System: Szczęka blokująca: Styl montażu: Nad łóżkiem pickupa Rozmiar łóżka: 8 stóp lub krótszy
Zalety
Wady
Firma Andersen rozwiązała problem, z którym borykały się inne zaczepy do kół o dużej nośności: urządzenie o nośności 24 000 funtów, które jest wyjątkowo lekkie! Najwyraźniej waży on tylko 35 funtów. Sekret? Aluminium. Jest to również trwałe, jeśli chcesz zapytać. W rzeczywistości, można go zainstalować w mniej niż 5 minut. To jest nowy rekord!
W każdym razie, istnieją trzy różne opcje regulacji wysokości: górna, środkowa i dolna pozycja. Nie martw się o zabrudzenie rąk, ponieważ sprzęgło jest bezsmarowe. Co więcej, można ją obracać we wszystkich kierunkach, a lejek z kulką ułatwia jej zaczepianie. Nie ma znaczenia, czy skrzynia ładunkowa Twojej ciężarówki jest krótka, standardowa czy długa.
Pomimo zmniejszenia wagi, jest on drogi, tak jak inne zaczepy do kół ciężkich. Jednak jego największą piętą achillesową jest prawdopodobnie system blokowania, który jest niezadowalający w porównaniu do innych zaczepów 5-tego koła. Ponadto, rama podstawy przeszkadza w zaczepieniu łańcuchów bezpieczeństwa.
Odpowiednia opcja dla ciężarówek z krótkim łóżkiem.
Typ: Sliding GTW Rating: 18,000 lbs VTW Rating: 5000 lbs Pivot System: 4-stronne blokowanie Szczęki: Pojedynczy Styl montażu: Nad łóżkiem pickupa Rozmiar łóżka: 6,6 stopy lub krótsze
Zalety
Wady
Czy Twoja ciężarówka ma krótkie łóżko? Jeśli tak, zaczep do 5. koła PullRite 2900 SuperGlide może być najlepszym wyborem na rynku. Może on wytrzymać obciążenie do 18 000 funtów i jest kompatybilny z większością standardowych szyn bazowych. Ale to nie wszystko - materiał jest wyjątkowo wytrzymały i przeszedł wiele testów niszczenia, aby wyjść bez szwanku.
A co jest w nim najlepsze? Pożegnaj się z ręczną regulacją i powitaj w przyszłości modele automatyczne, w których nie musisz wysiadać z ciężarówki, aby dokonać ponownej regulacji. Poza tym zachowuje płynną i stabilną jazdę, nawet podczas jazdy po kamienistym i nierównym terenie.
Z drugiej strony, jest bardzo drogi w porównaniu do innych modeli premium. Jak można się było spodziewać, jest nieporęczny z powodu sztywnej konstrukcji i ładowności. Ponadto, czasami może być trudne do montażu i demontażu go.
Zaczep do piątego koła, który został specjalnie zaprojektowany, aby pasował do pick-upów Forda.
Typ: Fixed GTW Rating: 20,000 lbs VTW Rating: 5000 lbs System Pivot: 4-kierunkowa blokada szczęk: Podwójna Styl montażu: Nad łóżkiem pickupa Rozmiar łóżka: 6 stóp lub dłuższy
Zalety
Wady
To urządzenie nie różni się zbytnio od wcześniej wspomnianego produktu B&W w tym przewodniku, z tą różnicą, że zostało specjalnie zaprojektowane, by pasować do pick-upów Forda. Właściwie, posiada on Companion OEM, który jest specjalnie przystosowany do bycia kompatybilnym z nową platformą zaczepu Ford OEM. Dodatkowo, jest lekki, mimo że pochodzi z 20.000 funtów wagi znamionowej. Cóż, to nie jest tak naprawdę kserokopia poprzedniej jednostki, jak się spodziewałeś.
Nie tylko zawiera uchwyt cam-action specjalnie w celu uproszczenia hakowania i zwalniania, ale również posiada 2 częściową konstrukcję, aby ułatwić montaż i demontaż. Kolejną imponującą cechą jest konstrukcja podwójnych szczęk, która pomaga ustabilizować przyczepę i zmniejszyć hałas podczas ruchu.
Nie jest zaskoczeniem, że jego największą wadą jest wysoka cena, podobnie jak w przypadku poprzedniego urządzenia B&W. Jednak B&W to jedne z najbardziej wytrzymałych zaczepów 5-tego koła na rynku, a ten produkt jest objęty dożywotnią gwarancją.
Średniej klasy budżetowy sprzęg siodłowy, który może przenieść 15,000 funtów.
Typ: Sliding GTW Rating: 15,000 lbs VTW Rating: 3,750 lbs System Pivot: 4-stopniowa blokada szczęk: Pojedyncza Styl montażu: Nad łóżkiem pickupa Rozmiar łóżka: 6 stóp lub dłuższy
Zalety
Wady
Po pierwsze, zaczep do piątego koła Reese Pro Series 30128 jest sprzedawany za połowę ceny większości zaczepów do piątego koła. Po drugie, został on zaprojektowany w celu zwiększenia stabilności, aby zapobiec uszkodzeniom. Co jest nie do lubienia o nim? Co więcej, może on łatwo holować przyczepę RV tak długo, jak nie przekracza ona 15 000 funtów.
Czterokierunkowa obrotowa głowica pozwala na łatwiejsze podłączenie, a także pomaga zredukować hałas. Poza łatwą instalacją, zestaw promuje bezpieczne ustawienie, które jest mało prawdopodobne, aby przypadkowo się poluzowało. Ponadto, posiada automatyczne zatrzaskiwanie i poduszkowy uchwyt, aby poprawić obsługę. Co jeszcze? Możesz dostosować wysokość do swoich preferencji.
Funkcja 4-stopniowego pochylania głowicy jest imponująca, ale czasami może być mniej skuteczna podczas skręcania przyczepy RV pod dziwnymi kątami. Najwyraźniej czasami może się zaciąć i nie dać się zwolnić. Ponadto, jeśli posiadasz ciężarówkę z krótkim łóżkiem, prawdopodobnie będziesz potrzebował mocowania ślizgacza.
Jest to jeden z najcichszych zaczepów siodłowych i można go przechylać w dowolnym kierunku.
Typ: Sliding GTW Rating: 20,000 lbs VTW Rating: 5,000 lbs System Pivot: 4-stopniowa blokada Szczęki: Podwójna Styl montażu: Nad łóżkiem pickupa Rozmiar łóżka: 6 stóp lub dłuższy
Zalety
Wady
Czy szukasz 20,000 funtów wagi znamionowej 5th wheel hitch, ale budżet jest mniejszy niż tysiąc dolarów? Może jakieś inne dodatkowe funkcje, które sprawiają, że wyróżnia się? Wiesz, jak wskaźnik sprzęgła, który mówi ci, czy hak jest podłączony, usunięty lub gotowy do holowania? To jest dokładny opis CURT 16130 Q20 Hitch.
Tak czy inaczej, jest to jeden z najcichszych zaczepów do 5 kół, jakie można znaleźć na rynku dzięki dobrze nasmarowanym częściom i opatentowanej konstrukcji, która umożliwia pochylanie głowicy w dowolnym kierunku. Posiada on również pojedynczy i zamykany uchwyt, aby ułatwić obsługę i zwiększyć bezpieczeństwo.
Jego jedyną drobną wadą jest to, że czasami zaczep może być trudny do odblokowania. Jeśli tak się stanie, musisz znaleźć najlepszą pozycję dla uchwytu, aby go odblokować. W przeciwnym razie, 5. koło jest wystarczająco wszechstronny, aby być montowane na każdej branży standardowych szyn bazowych.
You May Also Like: Best Adjustable Trailer Hitch >>
Ten typ zaczepu piątego koła jest zamontowany w stałej pozycji podczas holowania przyczepy. Projekt jest dość prosty ze względu na kilka ruchomych części. Jednak stałe zaczepy kół pochodzą z ograniczonym promieniu skrętu, co czyni je idealnymi dla ciężarówek z długimi łóżkami zwykle dłuższe niż 6,5 stóp. Wydajność zaczepu z kołem stałym jest uzależniona od ogólnej jakości. Na przykład, zaczep do kół stałych z systemem podwójnych szczęk i głowicą przegubową jest cichszy niż z systemem pojedynczych szczęk.
Zaczepy do kół przesuwnych są elastyczne i mogą obracać się o więcej niż 90 stopni. Z tego powodu możliwe jest przemieszczanie przyczepy na ciasnych zakrętach i uniknięcie uderzenia w kabinę. Jeśli jesteś na to gotowy, możesz wybrać automatyczny lub ręczny zaczep przesuwny; oba można przesuwać wzdłuż belki bocznej. Czy to wygodne? Lepszy jest automatyczny zaczep do kół przesuwnych.
Oprócz podstawowych typów, istnieją inne sposoby kategoryzacji zaczepów siodłowych. Z perspektywy czasu, zarówno zaczepy z kołem stałym jak i przesuwnym można podzielić na:
Zaczep z kołem przesuwnym jest lepszy w porównaniu do zaczepu z kołem stałym, zwłaszcza jeśli rozmiar Twojego samochodu ciężarowego z łóżkiem wynosi 6,5 stopy lub mniej. Nie wspominając o tym, że koło przesuwne jest łatwiejsze do manewrowania. Z drugiej strony, zaczep z kołem stałym będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli rozmiar Twojej ciężarówki łóżko jest 8 stóp długości.
CURT jest w branży produkcji zaczepów od ponad 24 lat. Oprócz zaczepów siodłowych, firma produkuje również zaczepy z rozdziałem masy, bagażniki rowerowe, kule do przyczep, uchwyty kulowe i inny sprzęt holowniczy. Dowodem jakości jest fakt, że większość produktów posiada certyfikat ISO / TS 16949.
To właśnie B&W pomogło zrewolucjonizować zaczepy na gęsiej szyi po wyprodukowaniu i zaprojektowaniu popularnej "kuli obrotowej" w latach 80-tych. Marka ma siedzibę w Humboldt, Kansas i wszystkie jej produkty są wytwarzane w USA.
Jak na firmę, która istnieje od ponad 58 lat, Anderson ma doświadczenie w projektowaniu produktów wysokiej jakości. Niektóre z jej top line-ups obejmują hitches dystrybucji wagi, fifth wheel hitches, anti-sway hitches i hitches przyczepy. Siedziba firmy znajduje się w Idaho Falls.
Używanie zaczepu siodłowego o niższej dopuszczalnej masie całkowitej niż wymagana jest niebezpieczne; może on pęknąć podczas transportu i prawdopodobnie spowodować poważny wypadek drogowy. Nie ma skrótu wokół tego; musisz upewnić się, że pojemność wagowa twojego zaczepu jest odpowiednia do przenoszenia ładunku przyczepy.
W rzeczywistości, byłoby bezpieczniej wybrać zaczep siodłowy z pewnym dodatkowym ciężarem brutto. Co to oznacza? Na przykład, jeśli spodziewasz się przewozić ładunek o wadze około 15.000 funtów, można wybrać sprzęg siodłowy o ładowności 18.000 lub 20.000 funtów. Jeśli to zrobisz, nie będziesz musiał wydawać pieniędzy na zakup innego zaczepu siodłowego w przypadku, gdy się rozbudujesz.
Innym drobnym szczegółem, że większość ludzi przeoczyć jest pionowy limit obciążenia. W istocie, jest to ilość nacisku wagi hak koła może wytrzymać. Mylisz się? Cóż, jest różnica. Waga brutto przyczepy jest maksymalny limit obciążenia piąte koło hitch może ciągnąć, ale pionowa waga przyczepy rating jest siła w dół stosowana przez końcówkę przyczepy, że hak może obsługiwać. Dlatego też lepiej wziąć to pod uwagę przed zakupem zaczepu siodłowego.
Większość najwyższej jakości zaczepów siodłowych montuje się za pomocą systemu szyn, które mogą być sprzedawane oddzielnie lub z pełnym wyposażeniem. Inną dobrą opcją montażu jest montaż nad łóżkiem lub pod łóżkiem. Inne produkty będą wyposażone w specjalistyczne wsporniki ułatwiające instalację.
Przed zamówieniem sprzęgła siodłowego, trzeba znać dokładny pomiar swojej ciężarówki łóżko do rozważenia opcji. Krótkie łóżko ciężarówka działa lepiej z hakiem koła przesuwne i długie łóżko ciężarówka może być montowany z hakiem stałym. Niezależnie od tego, który system wolisz, Twoim głównym celem powinno być zamontowanie zaczepu mocno, aby zapobiec awarii.
Jak wspomniano wcześniej, istnieją 2 rodzaje systemu pivot; 2 sposób i 4 sposób. Teraz, jeśli będziesz jeździć na autostradzie lub jednej z tych gładkich dróg, 2-drożny system obrotowy nie będzie problemem. Jednakże, jeśli większość czasu będziesz holować przyczepy na niemiłosiernie trudnych drogach, 4-kierunkowy system obrotowy będzie przydatny, ponieważ może łatwo poruszać się z boku na bok. Jeszcze lepiej, poszukaj czegoś, co obraca się o 360 stopni. Na dodatek, obrotowa głowica z regulacją wysokości zapewni Ci większą elastyczność.
Konfiguracja szczęk zależy od Twoich priorytetów; czy chcesz zmniejszyć nadmierny hałas lub chcesz holować bardzo ciężki ładunek? Jeśli chcesz tylko utrzymać hałas w dół, podwójne szczęki hak będzie wykonać zadanie. Z drugiej strony, jeśli spodziewasz się przenieść przyczepę ważącą co najmniej 24.000 funtów, pojedynczy projekt szczęki jest uważany za bardziej bezpieczny dla tych dodatkowych funtów.
Wystarczy powiedzieć, że niektóre z najlepszych 5th wheel hitches są na wysokiej klasy przedziale cenowym. W rzeczywistości, im większa pojemność wagowa i dodatkowe funkcje, tym wyższa cena. Niemniej jednak, nie oznacza to, że musisz wydać ekstrawagancko, aby uzyskać produkt najwyższej jakości. Nadal można uzyskać najwyższej klasy piąte koło hak na średnim budżecie, tak długo, jak to spełnia swoje kryteria.
Istnieje wiele wspaniałych opcji do wyboru w tym przewodniku, ale nasz wyjątkowy top pick to B&W Companion 5th Wheel Hitch RVK3500. Jego nośność brutto wynosi 20.000 funtów i posiada 4-kierunkowy obrotowy system głowicy. Jest to również łatwe do zainstalowania i nie będzie dużo hałasu podczas holowania przyczepy.
Alternatywnie, jeśli chcesz low-budget 5th wheel hitch, można rozważyć CURT 16115 Black E16 5th Wheel Hitch jako top-kandydata.
Redakcja fiatforum.com.pl
Portal z pasji do motoryzacji
Znajdziesz u nasz wiele ciekawych informacji na temat odpowiedniej pielęgnacji samochodu.